Ved tilmelding af nyhedsbrev skal du bekræfte returmail, tjek evt. spamfilter.
tlf. 2426 1028 eller vagt tlf. 2114 7744
Vagttelefon må kun bruges i nødstilfælde
Råmosevej 60, 2750 Ballerup
Mail: raamosen@mail.tele.dk
Nyhedsbrev
Info fra Bestyrelsen
Vi efterlyser ejeren af denne trillebør som
er efterladt på 60 vejen ved trailer parkeringen,
kontakt på telefon 2426 1028 eller i postkassen
Som alle sikkert ved har vi nogle medlemmer der smider og sætter affald på området, på trods af det ikke er tilladt. Senest i afd. A & B, som ikke har en genbrugs plads, men har haft en ordning med, at onsdagsholdet fjerner have affald en gang om måneden. Der er desværre nogle af have lejerne der blander det med alt muligt andet, metal, glas, byggematerialer, madaffald mm. Prøv selv at kører ud på den kommunens genbrugs station med det, der vil i blive afvist. Det er ikke rimeligt at nogle få, der ikke vil, ødelægger det for alle andre. Som følge af ovenstående nedlægges ordningen, som den er nu i afd. A & B. Nærmere info følger!
Også i afd. C-D- E-F & G, bliver der smidt affald på området. Desuden bliver der læsset alt for meget haveaffald af formuldende karakter på Råmosens genbrugsplads, meget af det kan og skal i selv formulde i jeres egen kompost beholder, som i skal have i jeres haver, hvis ikke skal det bortskaffes på anden vis og ikke på Råmosens genbrugsplads!
Fra ordensreglerne:
§ 2.8.1 For vanding med slange, gælder følgende regler:
• Slangen skal holdes i hånden, når der vandes
• Der må ikke benyttes turbine eller lignende
• Der må kun vandes inden kl. 9.00 og efter kl. 15:00
• Der må max. vandes én time pr. døgn
• Haver med lige nr. må kun vande på lige datoer
• Haver med ulige nr. må kun vande på ulige datoer
• Der må ikke vaskes bil
• Almindelige have-/vandslanger må ikke nedgraves
• Der må ikke vandes græsplæne
• Såfremt, der i en periode, kommer offentligt vandingsforbud, skal dette følges.
I tilfælde af overtrædelse af ovennævnte, gøres pkt. 7.2.A gældende
Genbrugspladsen
Genbrugspladsen er åben og kan benyttes hver lørdag ml. kl. 10-12 til og med 18. oktober 2025
bemærk at ordningen er for havelejere uden bil.
Toiletter & Affald
Det er stadig et problem at affald stilles ved siden af, er beholderen fyldt så tag dit affald med dig.
Pligtarbejde
Pligtarbejdet kalder igen, se hvornår vi igen udfører vedligeholdelses arbejder i vores haveforening.
Havesyn
Bestyrelsen foretager løbende havesyn, få nu ordnet din have så du undgår ubehagelige breve.
VIGTIGT husk at du skal bekræfte din tilmelding i retur mailen! Tjek evt. spam
§§§
§ 2.2 Havelodderne skal løbende ren- og vedligeholdes, haverne skal ligeledes være ryddelig gjort inden sæsonafslutningen og senest 15. november. Efter disse frister kan bestyrelsen foranledige, at haven bliver gravet/fræset/ryddelig gjort på lejers regning. Hvis regningen for ovenstående ikke bliver betalt af lejeren, betragtes kontrakten med foreningen som misligholdt og reglerne i § 7.1 træder i kraft.
§ 7 Lejeren af en nyttehave må ikke uden foreningens samtykke overlade brugen af haven til andre end medlemmer af sin husstand, hvad enten dette sker med eller uden vederlag til lejere.
§ 1.7 Oplagring på og uden for havelodderne må ikke finde sted, herunder trailere.
§ 1.9 Ved brug af grill i haveforeningen må der kun anvendes kul og briketter. Der må under ingen omstændigheder bruges træ, brænde og brædder.
§ 2.5.2 Den enkelte lejer skal holde fælles stiarealer ud fra eget have lod, samt i en afstand af min. 0,40 m. fra skellinjen mod læbælter og veje.
§ 2.7 Da Ballerup er en grøn kommune, må afbrænding ikke finde sted.
Det er strengt forbudt at smide affald, jord, sten, haveaffald, græstørv mm. af på området og i læbælterne, der henvises bl.a. til
§ 7.2 Takster for manglende overholdelse m.v. er kr. 500,00. A. Overtrædelse af vandingsreglerne. Opkræves hver gang det konstateres
B. Henkast af affald, uden for eget have lod. Foruden betaling af afgiften, skal affaldet
fjernes for egen regning
Salg
Vil du overdrage eller sælge bebyggelsen på dit have lod, skal du mindst 14 dage før give bestyrelsen besked således, at haveloddet kan blive besigtiget. En ny lejer/køber skal, godkendes af bestyrelsen og medbringes en ny bopælsattest i papirformat fra kommunen samt billed ID. Der vil ikke blive skrevet kontrakt, med en ny lejer, før ovenstående er opfyldt. Handles der alligevel vil haveloddet blive inddraget. Ved indgåelse af kontrakt skal indmeldelses gebyr og depositum betales kontant.
Bestil bopælsattest (borger.dk)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen